Umut Huzmeleri

"So lose not heart, nor fall into despair: and you shall have the upper hand if you are believers." — Quran (3:139)

Ebedi Sevgili- Asım Yıldırım – Ayşe Reşad 14/02/2010

Filed under: Berceste-Şiir,Multimedia — La Reverie @ 11:41
Tags: , , ,

Ebedi Sevgili
 

Hadi bugün O’na (Celle Celaluhu) sevgini göster!
Sevgililer günü ya bugün…
O’nun için bir şey yap!
O’na kendini beğendir bugün!
“Seviyorum” diyorsun ya…
Hadi göster sevgini!..
O neyi seviyor, neyi sevmiyor öğren!
VE
Sev O’nun sevdiklerini, sevmediklerinden uzaklaş!
Ki, O da sevsin seni…
Seven elbet sevilir ama, lafta kalmasın sevgin…
Hadi bugün göster O’na sevgini!..
Sevgililer günü ya bugün..

Bilirsin, seven hep sevdiğini anlatır,
“Bülbülün yüz hikâyesi varmış, hepsi de gül üstüne..”
Bugün, ulaşabildiğin herkese O’nu anlat!
O’nu ve O’nun en sevdiğini(Sallallahu aleyhi ve sellem)…
Telefonla, yüzyüze, kavlen ve fiilen O’nu anlat!
O, sana senden de yakın olanı..
O, seni senden de iyi bileni..
O, sen O’nu bıraksan da seni asla bırakmayanı..
O, en güzel sevda türküsünü, ölümsüzlük bestesini…
Sevgililer günü ya bugün..
Bilirsin, seven hep sevdiğini düşünür ya..
Bugün sen de hep O’nu düşün!
O’nun hoşuna gidecek bir şey yap! Memnun et O’nu..

Meselâ;
Şimdiye dek isteyip de yapamadığın bir emrini uygula bugün!
Eğer örtülü değilsen, hiç çıkarmamak sözüyle,
Bir başörtüsü al kendine!
Kılamıyorsan, bugün namaza başla!

Meselâ;
“Kur’anı mutlaka öğreneceğim” de!
Biliyorsan, öğretmek için bir talebe bul kendine!
Bir ayet ezberle ve uygula onu!..
Bugün bir hadis öğren ve öğret onu!..

Meselâ; bugün Sevgilini en az bir kişiyle tanıştır!
Hiç tanımadığın birine selam ver!
Bir yetimin başını okşa! Bir çocuğu sevindir bugün!

Meselâ;
İşyerine giderken O’nu hatırlatacak bir hediye götür bugün,
Ya da çal komşunun kapısını, yüreğini bölüş,
O’nu anlat bu vesileyle..
Bugün O’nun için birşey yap!
Ama yalnız O’nun için.. Nefsini hiç karıştırma!
Cennet hesapları yapma bugün, karşılık bekleme!
Pazarlıksız, riyasız olsun her yaptığın…

Bugün şöyle bir düşün!
Sevdiklerine ve hatta sevmediklerine,
Ne kadar çok vakit ayırıyorsun?..
Fanî dediğin şu dünya için ne kadar çok çalışıyorsun?..
Yarım saat sürecek bir ziyaret için,
On dakika sürecek bir yemek için, mutfakta ne kadar kalıyorsun?..
Nazlıca ağlayan yavrunun sesiyle nasıl fırlarsın yatağından, o soğuk
gecede?..
İşverenin ay sonunda vereceği üç kuruş için nasıl kahredersin kendini?..
Sınıfını geçebilmek için, iyi not alabilmek için, nasıl geceni gündüzüne
katarsın?..
Eşini, çocuklarını, anneni, babanı, nişanlını memnun etmek için nasıl da
çırpınırsın…
Tüm bunlar ve senin de ekleyebileceğin dahaları için yaptıklarının,
SÖYLE, yüzde kaçını Allah için, Habibullah için yaptın bugüne kadar?..

Evet bugün sevgililer günü..
Sen de buluş Sevdiğinle bugün!
At kendini seccadeye, bir tövbe et, dönmemecesine..
O’nun sevmediği her şeye “elveda” de!
Gözyaşların armağan olsun O’na..
Gözyaşların ve zaten O’nun olan yüreğin..
Bugün ve her gün!

Ayşe Reşad

 

2 Responses to “Ebedi Sevgili- Asım Yıldırım – Ayşe Reşad”

  1. ahmed Says:

    Dualarıma içtenlik ver, ey Rabbim
    Her ihtiyacımı sana muhatap olma vesilesi eyle
    Fısıltılarımı da, iç çekişlerimi de,suskunluklarımı da dua diye kabul eyle
    Her duamda sonsuz yakınlığını hissetmeyi, hiç bitmez ihsanını tatmayı nasip eyle

    Rabbim, bana beni Sen verdin
    Verdiğin yüzünden Senden yüz çevirenlerden eyleme beni
    Rabbim, elimdekiler Senin elindendir
    Elimdekiler yüzünden Seni unutanlardan eyleme beni

    Bu fani hayatımı ebedi hayatın başlangıcı eyle
    Kalbimi sana kul olmakla ihya eyle
    Kulluğumu daim eyle

    Hatalarımı Sana yakınlaşma vesilesi eyle
    Günahlarımı da Sana yönelme bahanesi eyle
    Pişmanlıklarımı Senin kapına yüz sürme sebebi eyle

    İnandığım gibi yaşat beni
    Seni görür gibi yaşat beni
    Senin nazarında sahih eyle imanımı

    Ey Rabbim
    Kalbime En Sevgili’nin[asm] muhabbetini koy
    Kalbime seni seveni sevmenin lezzetini tattır
    Ruhuma Seni sevmekle sevinmenin müjdesini indir

    Ey Rabbim
    Günahlarım Senin malumundur
    Senden gizlim saklım yok
    Sana döndüm affeyle beni

    Ey Rabbim
    Pişmanlıklarım Senin arzundur
    Çokça hata ettim,itiraf ediyorum
    Sana döndüm bağışla beni

    Rabbim, ellerim senin kudret elindedir
    Uzakları yakın eden Sensin
    Olmazları olduran Sensin
    Tevekkülüm Sanadır
    Ellerimi Senin kudret eline terk ediyorum.

    selam ve dua ile Gül kardeşim

  2. ÖMER Says:

    sevgiyi bildigimize sanıyoruz ama anlatım ki sevgi ne gezer bizde. sadece fani olan, degersiz ama biz onları deger veren ve halbuki hic olanlar icin özülüyoruz… aslında hepimizde biliyoruz mecezi askın sahte paraya benzedigini. bildigimiz halde hasa onlara tanrı yapıyoruz ama yanlıs mış. cünkü tanrı yaptıgımız kisiler ölümlüdür. ölümsüz bir ask istedim her zaman isin icin de faniler oldugu icin hic bir zaman ölümsüz olmadılar… anladım ki gercek ask ilahi askmıs, ölümsüz olan yanlız bir tek olan Allaha mahsusudur ama nedense bir dürlü olasamıyorum ölümsüz aska… ama umutum var ve bir gün ulasacagımada eminim….


Bir Cevap Yazın

 
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 3.937 takipçiye katılın