Umut Huzmeleri

"So lose not heart, nor fall into despair: and you shall have the upper hand if you are believers." — Quran (3:139)

Salât-ı Tefriciye Duâsı (Arapça-Türkçe Okunuşu ve Mânâsı) 13/09/2009

Filed under: Yürekler Semaya-Yakarış — La Reverie @ 21:06
Tags:

Tefriciye Duâsı (Arapça - Türkçe Okuma ve Duânın Mânâsı)

Duânın Türkçe Okunuşu:

“Allâhumme salli salâten kâmileten ve sellim selâmen tâmmen alâ Seyyidinâ Muhammedinillezî tenhallü bihil ukadü ve tenfericu bihil-kürebü ve tukdâ bihil-havâicu ve tünâlü bihir-reğâibü ve hüsnül-havâtimi ve yustaskal ğamâmu bivechihil Kerîm ve alâ âlihî ve sahbihi fî külli lemhatin ve nefesin bi adedi külli ma’lûmin lek.”

Duânın Mânâsı:

“Allahım! Bizim Efendimiz Muhammed’e (sav) kusursuz bir salât ve rahmet, mükemmel bir selâm ve selâmet vermeni diliyoruz.

O Peygamber ki, onun hürmetine düğümler çözülür, sıkıntılar ve belalar onun hürmetine açılıp dağılır, hacet ve ihtiyaçlar onun hürmetine yerine getirilir.

Maksatlara O’nun hürmetine ulaşılır, güzel sonuçlar O’nun hürmetine elde edilir.

O’nun şerefli yüzü hürmetine bulutlardaki yağmur istenilir,

Allah’ım, onun ehl-i beytine, ashabına da her göz kırpacak kadar zamanda (her an, saniye) her nefes alacak zamanda sana malum olan varlıklar sayısınca salât et.”

About these ads
 

81 Responses to “Salât-ı Tefriciye Duâsı (Arapça-Türkçe Okunuşu ve Mânâsı)”

  1. turkan Says:

    selam ve çok tesekkur ederin size bana selaten tefriye”ye ogreniyorum ama manasini bilmeden idi fakat sayenizde simdi ogrendim bi sey okudugumuzda manasini bilmek daha guzel ve geçerli yoksa anlamadan ne dedigimiz belirsiz diymi ….sagolun

  2. HANDE Says:

    bencede doğru türkan ın dediği anlamını bilip okumak daha geçerli :D

  3. SİBEL Says:

    İKİNİZDE ÇOK DOĞRU SÖYLÜYORSUNUZ :P

  4. sahın Says:

    slamlar arkadaslar bunu cook buyuk onemı var okuyunca gorurusunuz ınslahhh

  5. hadise Says:

    herkez çok doğru sölüyor

  6. zenep Says:

    ewt arkadaşlar bn bu dua yı annemle birlikte okuyorum .BU cumaya kadar bunu bitirmemiz gerekior bu dua yı başka birisinede verebilirsiniz okumadan önce kimin niyetine olduğunu söylemesi gerekir ve cuma günü öğlen olunca helva kavurup bunu komşularınıza dağıtıp dilek dileyebilirsiniz ALLAH bu duanızı kabul eder miş inşşalah bu duayı namaz sureleri ve dualar kitabından okuyabilirsin iiyi günler..

  7. cemilaykut Says:

    Manası çok hoşmuş Allah sizden razı olsun kardeşlerim…

  8. ecrin Says:

    iyiyki böle siteler var bunu yayınlayandan allah razı olsun

  9. ecrin Says:

    hepipniz dediği çok doğru

  10. La Reverie Says:

    Sağ olun, ecmain olsun inşaallah..

  11. suna Says:

    merhaba arkadaşlar bende şuanda okuyorum ama çok üzüldüğüm bir şey oldu 1 tane okudummu okumadımmı emin değilim başlayalıda çok oldu arkadaşlar inşallah allah kabul eder ümidimi kesmiyorum inşallah yarabbim kabul eder…

  12. seda Says:

    slm arkadaşlar benim 2,5 aylık bi bebeğim var ve dün kalbinde delik olduğunu öğrendim ama kapanma ihtimal çok yüksekmiş inşallah 4444 kere bu duayıokumamı söylediler lütfenyorum yapın ve bu küçük kardeşiniz için bir duada siz edin ALLAH razı olsun şimdiden

  13. Adil Says:

    Rabbim kimseye kaldiramiyacagi yuku vermesmis. InsALLAH en kisa zamanda sagligina kavusur. Allah yar ve yardimciniz olsun bu guzel gunlerin yuzu-suyu hurmetine…

  14. prenses Says:

    allah işallah kızına şıfa verir

  15. prenses Says:

    sizin adınıza üzgünüm

  16. prenses Says:

    bu arada yanlış okumuşum kızın mı oğlun mu olduğunu bilmiyorum

  17. nejla Says:

    bu duanın doğru olduğundan emin misiniz çoğu sitede yanlış

  18. nejla Says:

    slm millet

  19. zehra Says:

    allah herkesin gönlüne göre versin amin

  20. Selim Hayran Says:

    ALLAH ŞİFLAR VERSİN GÜZEL KARDEŞİM.

  21. ftg Says:

    RABBİM RAZI OLSUN

  22. ŞADUMAN YÜKSEL Says:

    SLM ARKADAŞLAR ÖNCE ALLAH HERKESİN HAYIRLI DUA LARINI KABUL ETSİN HASTALARA ŞİFALAR VERDİN BENDE OĞLUM VE SIKINTILARIM İÇİN OKUYARUM İNŞALLAR ALLAHIM KABUL EDER TABİKİ MANASINI ANLAYARAK OKUMAK ÇOK GÜZEL SAYGILAR

  23. ŞADUMAN YÜKSEL Says:

    seda kardeşim bende senin bebeyin için okudum ALLAH şifalar versin sizede cümlemize de

  24. orhan Says:

    Sesa bacım bende sizin yavrunuz için bir kere okudum Allah acil şifalar versin

  25. zuhal Says:

    selam arkadaşlar… ben ikiz olan kızlarımın istedıklerı üniversiteye girebilmeleri için herbiri için 4444 defa okudum yöce allahım istegımı kabul etti… inanın isteyerek ve inanarak okursanız ,steginiz kabul olacaktır… allahtan hayırlısını isteyiniz dualarınız kabul olsun

  26. nazlı Says:

    Allah acil şifalar versin Rabimden umut kesilmez canım kardeşim.

  27. niğmet Says:

    slm arkadaslar ben bu duayı sevgılımle barısmak ıçın okuyacagım ondan başka bnm sığınacagım kımsem yok 2 gun önce benden ayrıldı sebep se fıkırlerımız sozde uyusmuyormuş 3 yıldır beraberiz evlılıge o kadar hazırlamıştım kı kendımı sımdı ortada koydu ve gercekten bu acıyı tasıyamıyorum bn bugun okumaya başlıyacağım inş duam kabul olur lutfen allah rızası ıçın bosta olanlar benım nıyetime de okusun

  28. tezcan Says:

    allah tüm hastalarımıza acil şifa versin inşşallah. benimde kanser hastası ablam var yoğun bakımdaydı ama biraz kendine geldi şükür allah rızası için ablam içinde okuyn bu duayı çok teşekkür ederim herkese

  29. penpegül Says:

    Hayırlı akşamlar 2010 yılında yorum yapan zeynep arkadaş salatı tefriciyeyle ilgili söylediklerine yorum yapmak istiyorum.Salat-ı Tefriciyenin anlamıda güzel tabi okunabilir fakat onu okuduktan sonra helva yapıp dağıtın diye birşey yok dinimizde dilek tutunca duan kabul olur diyede RABBİM bizim her zaman duamızı kabul eder birçok ayettede buyrulduğu gibi umarım kızmassınız selamlar.

  30. çiğdem Says:

    nğmet kardeşim senin yaşadığın gibi bir şeyi bende yaşadım.eşimle evlenmeden önce 1 yıl görüştük nişanlandık.nişanda aramız bozulunca biraz eski sevgilisine geri döndü.o zamanlar kararsızdı evlendi benle ama o kızla görüşmeyi sürdürmüş meğerse şimdi onunla evlenebilmek için benden boşanmak istiyor.demek istediğim fikirleriniz 3 yılda uyuşmamışmı,şimdimi aklına gelmiş seni 3 yıl beklettikten sonra.sen bi araştır başka biri olabilir.birbirimize dua edelim.

  31. türkan Says:

    bu duayı okuduğu için helva yapan arkadaşlar ve dileklerinin kesinlikle kabul edildiğini düşünen arkadaşlar öncelikle düşünelim anlamı güzel olabilir fakat peygamber efendimiz (s.a.v.) tavsiye etmişmidir etmediyse nerden biliyorlar vahiymi almışlar bu kadar kesin konuşuyorlar. ben diyorum ki kabul olmayan dua Yoktur isteyin Allah azze ve celle ganidir dilediğine sınırsız verir ancak istenilen şey hayır olmalı hayır istenmeli

  32. Buket Says:

    En güzel bir dua.

  33. viktoriya Says:

    Slm aleykm. Ben bu duadan etkilenp musluman oldm 4.5 sene once… Ck guzel br dua… Ins hepmzn dulari kabul olur. Tabi Rabbim daha ii bilir bizim icin hayirli olan hangisi. Duada sabir diliyrum hepimize. Saygilarimla…

  34. mahmut Says:

    bir arkadaşım okumuş ve her şey daha da çıkmaz bir hal aldı istediklerimin tam tersi oldu, sayısını da karıştırmadım tek tek sayarak okudum dedi… bunun nedeni hakkında bilgi sahibi olan kardeşler bizi aydınlatın lütfen… ama ne olursa olsun tekrar başlayacağını söyledi…

  35. yıldırım Says:

    çok teşekkürler bu dua hakkında bilgi edindim.kızım için okumaya başladım Allah C.C. bitirmemizi nasip etsin.bütün müslüman kardeşlerimin duaları kabul olsun Amin.

  36. drpinar Says:

    mahmut arkadasim, Allah bizim icin hayirli olan her dualarimizi kabul eder er yada gec, bir hasta dusunelim doktora gidiyor ve doktordan ona kalbi icin ilac vermesini istiyor, doktor kalbinde bir sorun olmadigini ama midesinde problem oldugunu soyluyor ve mide ilaci veriyor, yani Allah bize hayirli, iyi olacak dualarimizi kabul eder

  37. serap Says:

    bende bu duayı okuyorum gunde yuz tane fakat 4444 de tamamlamak ıcın degıl hergun salavat getırmek ıcın okuyordum sımdı ALLAH nasıp edrse basladım 4444’e tamamlıyıcam ınsallah hepımızın duaları kabul olur rabbım herkesın gonlune gore versın duamın karsılıgını bu dunyada ALLAH verırse tekrar bu sıteye yazıcam …

  38. AyseNur Says:

    çok guzel dua Allah hepimizin ogrenmesi ve havuz olmamızı nasip eylesin

  39. fehmi fatih Says:

    Fiili dua yapmak önemli. Kul Üzerine Düşen bütün görevleri tastamam yaptıktan sonra tevekkeltü ilallah ..diyerek Rabbinden elinden gelmeyenleri isteyecektir..Ekmeden biçmek yoktur. ancak çalıştığımızın karşılığı vardır. Rabbimizin vermesi muhakkak kat kat derece deredir. Çalışmadan istemek kişinin Rabbiyle olan bağına zarardır. Allah gönlünüzün muradını versin.Her türlü gam kasavet iyiliğe güzelliğe dönsün.Dünyanız güzel ukbanız güzel olsun .

  40. oguz Says:

    rabbim isteyin vereyim demis. ne olursa olsun ondan isteyelim. ama hayirliysa demeyi unutmayalim. 4444 kere okuyacak arkadaslar bende sizler icin okuyabilirim ezbereyim. mail atin bana. yada 05053333345 msj da atabilirsiniz.

  41. Emine Says:

    Gùzel bi dua arkadasim icin de okuyacam.

  42. gözde Says:

    arkadaşlar bende borçlarımız için okuyoruz lütfen sizde okumamıza yardım edin bide bi sorum olcak süresi varmıdır acaba

  43. oguz Says:

    gozde hanim sizin icin 100 tane okudum. eger eksiginiz varsa yazin okurum hemen. rabbim okunan dualari vesile eder de borclarinizdan kurtulursunuz insallah.

  44. ayfer Says:

    selamüm aleyküm bende eşimden ayırılıyorum arkadaşlar çok sıkınılrım kendim çok kötüyüm toparlanamıyorum bende okumaa başlıcam sıkıntılarımdan kurtulmk için bende okumaya başlıcam ama çok unutkanım bu aralar sayıda kendime güvenmiyorumkarıştırıcama eminim sıkıntıdan kurtulmak için günde 41 defa da oksan yeter dediler yeterli dr sizlerde benm için dua edermisiniz?

  45. ahmet Says:

    guzel isler yapani tebrik ediyoruz. allah razi olsun
    keske birde arapca yazili halini koysaydiniz..
    kanaatimce oyle daha iyi olacagini dusunuyorum..

  46. NURCU Says:

    İman insanı insan eder, belki kainata sultan eder. evet hakiki imanı elde eden adam kainata meydan okuyabilir. Said NURSI ( R . A )

  47. özlem alp Says:

    bende okudum bitmesine az kaldı inşallah allah hepimizin kalbine göre veril .

  48. katre Says:

    arkadaş ben 150 tane okudum okuduğum kaynakta bi yerin yanlış olduğunu farkettim ne yapayım yeniden mi başlayayım

  49. kadriye Says:

    ben kardeşim için başladım rabbim kabul etsin hayırlı bir insan olsun rabbim ona doğru yolu göstersin çıkar yolları olsun doğru yola dönsün dualarınızdan onuda mahrum etmeyin allah razı olsun

  50. ayşe Says:

    selamun aleyküm arkadaşlar.bende deneyeceğim inşallah rabbim kabul eder çok şey denedim sorunum çözülmedi inşallah olur bu son çarem.

  51. serzenis Says:

    dostlar,4444 e tamamlamak zorunda değilsiniz.. 4444 kere okudum , ama isteğim yerine gelmedi demek sadece bu duadan medet ummak demektir ve Rabbim muhafaza buyursun şirke dönüşebilir..Dua herzaman yapılmalıdır,özellikle seher vakitleri,cuma günleri,mübarek günler kıymetlidir..Rabbimiz Ğaniyy(zengindir) isteyin isteklerinizi..yardım sadece Rabbimiz’den istenir kii biz günde 5 vakit Fatiha suresini okuyarak”yalnız Senden yardım diler yanız senden yardım bekleriz demiyormuyuz?”duayı hergün okuyabilirsiniz..hem salavat hem dua.. istediğiniz sayıda okuyun.. 4444 hakkında hadis-i şerif yoktur. Rabbim cümlemizin yar ve yardımcısı olsun.. selametle..

  52. serzenis Says:

    4444 kere okunma rakamına gelince: Kolay hatırda kalması için böyle bir rakam söylenmiş olabileceği gibi, bir sır da bulunabilir bu miktar okumalarda. Nitekim tefsir sahibi Kurtubi’nin, 4444 defa okunması halinde kabul olacağı yönünde bir ümidi vardır. Ancak bu da bir ümittir. Bu miktarı bulan okumalar mutlaka kabul olur, bulmayan ise redde uğrar demek değildir. Nitekim günde 41 defa, 21 defa okunmalıdır, diyenler de olmuştur. Duadır bu.. Az okuyanın az, çok okuyanın da çok sevap alması hem makul hem de meşru bir sonuç olur. Dünyevi sonuç kesin olmasa da uhrevi sevap ihlası nispetinde kesinleşir diye düşünmek doğru olur.

  53. serzenis Says:

    Salat-ı Tefriciyye gibi mübarek ve makbul salavat dualarını, sadece dünyevi ihtiyacımızı karşılama aracı durumuna düşürmemeli, ebedi hayatta karşılığını göreceğimiz bir şefaat vesilesi duamız olarak okumalı, peşin sonuç alınmazsa okuduğumuz salavatlar boşa gitti dememeli, karşılığı ahirette verilecektir diye devam etme şevkimizi korumalıyız…

  54. SADIK Says:

    4444 kez okunması kesindir.ne bir eksik ne bir fazla olacak-kilit anahtarının şifreleri gibi-size yardım eden kişi veya kişilerde okudukları sayıyı net olarak dikkatle yazacak.tam 4444 kez okuduğunuzda mucizeyi göreceksiniz inşallah. ben gördüm çok şükür ALLAH’a.

  55. hülya Says:

    seda hanım bende bebeğiniz için okudum
    arkadslar gercekten cok faydalı bi dua..

  56. Emell Says:

    Bende cok istedigim birsey icin okuyorum ama okurken gunah isledim acaba tesiri kactimi

  57. mehtap Says:

    bende kpss için okuyacağm Rabbim kimsenin emeğini boşa çıkarmasın

  58. mehtap Says:

    fakat 1 seneye yayarsam bi sorun olur mu

  59. azize Says:

    arkadaslar bende 2007 yılında okumuştum tam 20 günde bitirdim yüce mevlam duamı kabul etti ve dileyim gercek oldu…ve inancımı hiç yitirmedim rabbimde duamı ve dileğimi kabul etti.

  60. naz Says:

    bende denedım ne zaman denesem maksatıma naıl oldum ama yarıda kesınce gerı eskı duzene gelıyo devam etmek gerekıyo

  61. sena Says:

    allah hepinizin dualarını kabul eder inş

  62. Tuana Says:

    Benim SBS sınavım var lütfen dua edin

  63. Bütün bu yazılanlarda,Kur’an ın delaleti ile büyük bir şirk ve bid’at görüyorum.Bu dua ile bütün dileklerin kabul olacağına inananlar,bir insanın kaleme almış olduğu bu duayı adeta Allah’ın ayetleri veya bir vahiy seviyesine yükseltmekle büyük bir günahın içine düşme tehlike si ile yüz yüzedirler.Lütfen En’am suresi 93 Ayeti okuyun. Allah’a,Fur kan suresi 77 ayetteki “Deki,eğer duanız olmazsa Rabbiniz size ne diye değer versin….” ayetini hatırlayarak kalbinizden geçtiği ve dilini zin döndüğü şekilde çokça dua edin.Ayrıca unutmayın ki kur’an 6666 ayettir. O duayı okuyacağınıza biraz daha gayret edip Kur’anı hatim edin.Hem sayıyı da şaşırmazsınız.Ayrıca dua ve dileğiniz kabul olmazsa inancınız zedelenmemiş olur.Daha ayrıntılı açıklama istiyor sanız 0530 784 46 64 Nolu telefonumu arayınız.Selam ve dua ile.

  64. ceyda Says:

    saolun …

  65. Emel Says:

    Sözlerinize katiliyorum. Ama ben okudum benim duam henuz kabul olmadi sebebini iyi bir insan olmamama bagliyorum sizcede böylemi

  66. Emel Says:

    Ben cok cok istedigim birsey icin dilek ettim ve okudum ama olmadi. Cünkü belkide rabbim insani en istedigi sey ile imtihan edermis. Yani kisacasi benimki olmadi. Ama kendi eksikligimden allaha yakin olamamdan kaynaklandigini düsünüyorum.. :((

  67. ceyda Says:

    hayır sakın böyle dşnmyn rabbim en dgrsnu biliyordun hersyn yeri zmnı var siz geregini yapın gerisini Allah’a bırakın hic bi zaman ümdinizi kesmeyin …

  68. Emel Says:

    Cevbiniz icin con tesekkur ederim.. Zaten yeniden tövbe edip tekrar okumayi düsünüyodum cesaret oldu..

  69. ceyda Says:

    ama dogru olan bu kardesim canı gönülden inanmanız lazım olmz diye bişey yok …

  70. MEDRESELİ Says:

    RABBİM DUALARINIZI KABUL ETSİN ARKADAŞLAR

  71. Şeri Says:

    Ben selatı tefriciyeye başladım, size iki sorum olacak
    Euzü besmele ile başlıyoruz peki her okuyuşumuzda besmele çekmek gerekiyorum ve okurken farkettim yorgunluktan olsa gerek, bi kaç defa bir harfi yanlış okumuştum farkında olmadan. Napmalı

  72. asya Says:

    Ablalarim üniversite sınavına gircem 19 gun kaldı annemle okumaya basladık sizlerde bana dua ederseniz cok sevinirim allah herkesin duasını kabul eder inss.(AMİN)

  73. La Reverie Says:

    Rabbim hayırlı muvaffakiyetler versin…Allah yardımcınız olsun kardeşim.

  74. asya Says:

    Allah razı olsun teşekkur ederim

  75. sibel Says:

    Allahim herkezin duasini kabul etsin evladi olmayanlarada evlat versin banada versin bende anne olmak isiyorum rabbim kimseyi evlatsiz birakmasin amin..

  76. cengiz Says:

    Dogru zman dogru niyet ve icten okunan dua rabbim kabul etsin.Nmazinizi mutlaka kilin .rabbim herkesin duasini kabul etsin..

  77. cengiz Says:

    Sunu ogrendimki nasi, her anahtar hed kapiyi acmiyorsa dua da boyle .her durumun duasi farkli.duanizi olmasininistedigin7z durmua gore secin.abdest alin ve icten edin.

  78. esin Says:

    merhaba bu duayı dilediğini gerçekleştirmek isteyen kişi tek basına mı okumalı yoksa birkaç kişiye dağıtabilir mi ve okuyup bitirmek için beli bir süresi varmı

  79. DÖNAYEGE Says:

    slm arkadaşlar benim 20 yaşında oğlum hasta hipofiz tümörü ameliyat olacak ALLA RIZASI İÇİN SAYFAYA KATILAN ARKADAŞLAR BİR DEFA OKURMU BU DUAYI ALLAH HER KESE SİFA VERSİN

  80. bu duanin delillerini soylebilirsiniz???

  81. Nuran Says:

    Dua kadar guzel bir sey varmidir? anacim nur icin de yatsin bana ilk ogreten annem di ….Allah kabul etsin insallah cumlemizin dualarini…..
    Nuran


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

 
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 3.977 takipçiye katılın